האחים יניב הי"ד מובאים למנוחות: "ענפים מפוארים"

בנצי לייזרוביץ No Comments on האחים יניב הי"ד מובאים למנוחות: "ענפים מפוארים"

האחים הלל מנחם ויגל יעקב יניב הי"ד הובאו למנוחות בהר הרצל. ראש מועצת שומרון: "נפלתם במערכה הכבדה של עם ישראל על ארצו"

Friends and family attend the funeral of brothers Hallel, 21, and Yagel Yaniv, 19, at Mount Herzl military cemetery in Jerusalem. The two brothers were shot dead last night in a terror attack in the West Bank city of Huwara. February 27, 2023. Photo by Yonatan Sindel/FLASH90 צילום: יונתן סינדל/FLASH90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בהר הרצל בירושלים נערכה בצהריים הלווייתם של האחים הלל מנחם ויגל יעקב יניב הי"ד, שנרצחו אתמול בפיגוע הירי בחווארה ליד שכם. בהלווייה השתתפו אלפי בני אדם ובהם רבנים, בני משפחה, חברים, שרים וחברי כנסת.

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן ספד: "הלל מנחם ויגל יעקב, האחים הנאהבים והנעימים שבחייהם ובמותם לא נפרדו, מדינת ישראל ועם ישראל כולו מזועזעים וכואבים. נפלתם במערכה הכבדה על ארץ ישראל, ברצח שפל וברברי, בדרככם ללימוד תורה, מהישוב הנפלא הר ברכה בו גדלתם, אל הישיבות שכל כך אהבתם.

"גדלתם בבית מופלא של חסד, נתינה, להורים צדיקים, הרב שלום ואסתי היקרים, שקוברים אתכם עכשיו יחד במעמד נורא זה. שניכם הדרכתם באריאל, סמל לנוער המופלא של הר ברכה, לנוער המופלא של השומרון. צמחתם מתוך תורה, חסד, ונתינה אינסופיים לנוער. צמחתם בבית של רכזי נוער, שמלאים אהבה אדירה, של אנשי חינוך, מלא אהבה לנוער הר ברכה לחיילי צה"ל – ביקורים בבסיסים ומרק חם, לכל מי שזקוק", הוסיף דגן להספיד.

עוד אמר דגן, "בניתם כל אחד את אישיותו הנדירה ואת השביל המיוחד לו בחייכם הקצרים שנגדעו בידי הטרור של הרשות הפלסטינית הרצחנית. הייתם ענפים מפוארים, של משפחות מפוארות, משפחת יניב ומשפחת נאומברג. משפחות של תורה, חסד ואהבת ארץ ישראל. משפחת נאומברג גורשה בגירוש הנפשע. הכאב של חרפת הגירוש נצרב בכם עמוקות ורק חיזק אתכם במסירות הנפש על ארץ ישראל, שהגיעה לכדי מסירות נפש של ממש בעלותכם בסערה השמיימה".

עוד הוסיף דגן, "כל הערכים המופלאים שלכם, נשזרו באחדות שלמה, הלל אחרי שירות צבאי בהצטיינות בחיל הים ויגל לפני שירות, כאשר לימוד התורה בראש מעיינכם, תורת ארץ ישראל. אתם נקברים כאן בחלקה הצבאית בהר הרצל יחד. נפלתם במערכה הכבדה של עם ישראל על ארצו, במערכה אל מול חולשות בלתי נסבלות, במערכה על דרכנו הברורה, ציונות, תורה, אהבת העם והארץ".

בדבריו פנה דגן לנתניהו "אדוני ראש הממשלה, אדוני שר הביטחון, כל שרי הממשלה, אני יודע שאתם שומעים אותנו, אנו דורשים לשנות את התפיסה! לא עוד הכלה, לגדוע את שורשי הטרור! אנחנו דורשים לאסוף את הנשק שמסתובב בכל השומרון. לעצור את התנועה ולהחזיר את המחסומים. 'לא תעמוד על דם רעך'. אנו דורשים להפסיק עם "מחוות" בנוסח אוסלו שעולות בדם יהודי בחווארה, בירושלים ובכל הארץ".

"אנו דורשים דווקא עכשיו: להוסיף עוצמה, לחזק את רוח עם ישראל. להוסיף תנופת התיישבות בארץ ישראל שלנו – לתת מענה נחוש לטרור המנסה לגרשנו מארצנו – מולדתנו ולבנות אותה פי אלף. ולברברים מהרשות הפלסטינית הרצחנית אנו אומרים בקול ברור: לעולם, לעולם לא נרכין מולכם את הראש! אנחנו יהודים! הקדוש ברוך הוא איתנו ואנחנו ננצח אתכם חבורת ברברים! האור תמיד ינצח את החושך. אנחנו יהודים, אנחנו האור", הוסיף דגן.

ראש ישיבת ההסדר קריית שמונה הרב אריאל ברקאי, ישיבתו של הלל יניב הי"ד ספד: "הלל רק בשבוע שעבר הגיע לישיבה לקראת החזרה שלו ללימוד התורה עם כזו שמחה. עלה לתורה בראש חודש. כה מתאים שעלה בראש חודש בו מרבין בשמחה. הישיבה שרה לו "ושבו בנים לגבולם" לתורה שכה אהב. אתמול אמרתי אחרי ששמעתי את דבריה של אסתר האם: "קול ברמה נשמע נהי בכי תמרורים", וה' מבטיח לרחל "מנעי קולך מבכי… ושבו בנים לגבולם". הלל ויגל, לבתיכם, לישיבה כבר לא תשובו. אך את החיות שלכם, ושלך הלל לא ניתן לגדוע. החיים שלכם היא השיבה שלנו לארצנו, זו הגאולה שלנו. הלל, הרגשתי בך משהו מורם. הרב קוק מסביר על יורדי הים שהם יודעים לדלות את מה שאנשים לא מצליחים. הלל, אתה הבאת איתך את הדברים הגנוזים הללו. תעלו למעלה ותהיו מליצי יושר על כולם".

ראש ישיבת ההסדר גבעת אולגה, הרב אפרים ג'יאמי, ישיבתו של יגל יניב הי"ד: "הדם של הלל ושל יגל אחד. דמים בדמים נגעו. אתם עוברים מישיבה של מטה לישיבה של מעלה. אנחנו יוצאים מפרשת תרומה שם נאמר ועשו לי משכן ושכנתי בתוכם. האלשיך אומר שהחוץ שלו הוא זהב וכסף והתוך שלו הוא אהבה. מי יותר מתאים לבנות את המקדש של מעלה מאשר אתה, יגל, שכולך אהבה?! יגל אהב לכולם, לחברים, לתלמידים ועד התושבים בגבעת אולגה. חיפשת משימות גדולות להיטיב עם עם ישראל. "יגל ליבי בישועתך" ואיך נגיל עכשיו? ממך, מהכוחות שלימדת אותנו. אנחנו בדרך לפרשת זכור, לזכור את מי שאנחנו. כולנו משפחה אחת וכשהיא מקבלת מכות היא מתחזקת ומתאחדת. אנחנו מתחזקים מהמשפחה שלך יכל ומקבלים אמונה. אנחנו מבינים את המקור לחסדים ולכלל שנמצא בתוכך. תהיה נשמתך צרורה בצרור החיים יחד עם אחיך האהוב".

ובתוך כך במערכת הביטחון ממשיכים במצוד אחר המחבל שביצע את הפיגוע, זהותו של המחבל ידועה למערכת הביטחון. על פי ההערכות המחבל מסתתר באחד הכפרים באזור חווארה, או לחילופין, הוא הצליח להימלט לשכם.

משרד החוץ הפלסטיני גינה את הגעתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ליישוב אביתר שבשומרון. לדבריהם: "הגעתו של בן גביר היא ההפך הגמור מההבנות בעקבה". זאת לאחר שאתמול, פרסמה ירדן הודעה לפיה הוסכם כי ישראל מתחייבת לא לדון בבנייה חדשה למשך ארבעה חודשים. קודם לכן, מסר השר בן גביר מסר הצהרה לתקשורת ביישוב, שם אמר, כי "צריך לכתוש את האויב ולהוריד את ראשי הארגונים".

במקביל, ארגון הטרור חמאס קורא להסלים את העימות עם צה"ל והמתיישבים גם בגבול עזה. סגן מנהיג חמאס, סאלח אל-עארורי, קרא לערבים לעבור מיידית למצב של כוננות ולהתעמת עם "הכיבוש ומתנחליו הפושעים" כלשונו, ולסייע בתמיכה לתושבי הכפר חווארה. "המאבק הוא הדרך להגיב על התוקפנות והבריונות הציונית".



0 תגובות